Aan de hand van thema's
Wanneer je de ontwikkeling van kinderen werkelijk centraal stelt, kun je niet werken met standaard methoden en werkvormen. Leren is een ontdekkingsreis. De kinderen zijn dus ontdekkingsreizigers. Ontdekkend leren is een benadering die de interesse van de kinderen serieus neemt, hen aanmoedigt om hun omgeving onderzoekend tegemoet te treden. Teamleden in elke unit helpen de kinderen om zelfstandig te werken en zelf problemen op te lossen. Begrippen, principes, vaardigheden en oplossingsmethodes die kinderen zélf ontdekken, zullen beter onthouden worden dan informatie die aan ze verteld wordt. Deze duurzame manier van leren wordt gekoppeld aan betekenisvolle contexten. Samen met de kinderen worden betekenissen aan onze doelen gekoppeld. Als iets waarde, betekenis heeft voor kinderen, is leren iets van het nú in plaats van voor 'later'. Een kind is gemotiveerd om in deze betekenisvolle context te werken aan vaardigheden en kennis. Dit uit zich in allerlei thema-activiteiten. In de onderbouw (globaal fase 1-8) is themaspel een belangrijk onderdeel van het verkennen van de wereld en het toepassen van opgedane kennis en vaardigheden. In de bovenbouw leveren kinderen ‘prestaties’ die gekoppeld zijn aan het thema én de doelen van het onderwijs. Vertel het mij en ik zal het vergeten.Laat het mij zien en ik zal het onthouden.Laat het mij ervaren en ik zal het mij eigen maken.
Je kunt navigeren door onze site via bovenstaande buttons maar ook door naar de informatie te gaan waar je meer over wilt weten via de sitemap onderaan elke pagina. |
Laatste nieuws |
Campuskalender |
Contactgegevens |
Deel deze pagina |
Informatiebalie:KC Campus ColumbusStichting Vrienden van de Campus AdministratieVragen, klachten, complimenten Professionele bezoekarrangementenDownloads en Publiciteit:
|
OnderwijsDownloads: Tagpagina |
OpvangDownloads: |
Opvoeding & ontwikkelingWaarde(n)volle leefgemeenschap OntdekTalent
Aangesloten bij |